Isnin, 9 Mei 2011

~~status now i'm single in my life~~

              31/12/2010,dalam sejarah hdp ku yg sgt aku x leh lupa smpai bile2 walaupun ia dah jmpa penggantiku....walaupun pdh n skit,aku terpaksa redha n terpaksa terima ia berlaku pada driku...memang susah nak terima tapi aku x ada pilihan lg....ia berlaku dlm sekelip mata je....aku slalu pkir nape ia berlaku dkt aku????nape x org lain????mgkin allah nak uji aku dgn dugaan nie...aku umat yg lemah n tidak sempurna.....x apa la aku terima ketentuan ilahi nie....aku hanye merancang,allah yg menentukan segala2nye yg terbaik untuk umatnye......aku terima dgn redha...smua dah tertulis...

            3 thun aku merancang mcm2 untuk hdp dgn dia...tapi ia berkecai dgn sekelip mata je....aku hdp happy n seronok dgn dia....byk pengorbanan dia bt untk driku...hanye allah dpt bls pengorbanan dia...dia jga aku dgn pnh kasih syg....mula ku knl dia,time msk ipta....mula2 aku malu2 gak sbb dia pendiam n x fimiliar dgn org....lama2 knl rupanye dia lain apa yg aku sangka....cri2 peneman hdpku ddnia n akhirat smua ada dkt dia....aku x thu mcm mane dia leh ada no aku....first kiteorg msg time mlm raya....time tu sibuk bt persiapan nak raya bg smua umat islam....aku pun bls gak msg dia walaupun kreadit tggal beberapa sen je...aku snggup aktif nonye....semata2 nak main msg dgn dia...aku pun main msg dgn dia smpai terlelap....bsknye dia cll,jenuh aku nak berbual dgn dia...smpai x ada topik nak berbual.....hdp ku time tu pnh kegembiraan...mcm nie rupanye org bercinta....first time bercinta namakan...byk la persamaan kiteorg...antaranye dia suka warna biru,klur kiteorg rindu ada connection ( msg2 tgh rindu ),x suka pedas,suka aktiviti lasak n byk lg la....

              aku dgn dia rapat time akk aku skit tenat.....dia yg call aku tapi bukan dia yg ckp...kwn2 aku yg ckpa...dia kata segan n malu....dia dtg dkt umah sewa aku dgn member dia...time tu hjn. lebat....aku bg dia dgr lagu imran ajmain ( SERIBU TAHUN ).... (tkt time tu dia ada makwe)...itu yg aku bg dia dgr....dia msg aku dia excident...risau aku n btul ke...dah la time tu hjn lebat...mcm2 aku pkir dlm otak nie smpai x leh nak tido....bsknye aku cpt2 g kolej...tgk keadaannye...rupanye dia tipu aku....tapi alhamdulillah dia ok...aku x ksh dia tipu aku..asalkan dia ok n x ada apa2 berlaku.....sjk tu kitarg mula rapat....smua aku bt mesti dia nak ikut..cth stdy group ke,mkn ke,main boling ke...or apa2 jelah...aku happy n bahagia sgt....rupanye mcm nie org bercinta....

             16/11/2007 adalah tarikh keramat untuk hdpku...tarikh nie adalah tarikh kiteorg couple..mcm x cye dah couple...mcm2 kiteorg kongsi...first time dlm hdpku bercinta.....aku pun stsrt rapat dgn keluarganye...mula2 jmpa sgn n malu...yelah x pernah jmpa keluarga dia...x thu nak ckp apa dkt emak n abahnye....along,akk n dik dia pun ok...bleh la msk dgn aku...aku pun strt rpt dgn akk dia...lgpun akk dia stdy dkt bangi...kerap la jmpa gak....tarikh nie x leh aku lupa smpai bile2....tarikh yg amat terlalu istimewa untk driku....

             first time aku jmpa family dia,time aku blik dari kursus kayak..dah la muka gelap n x bersedia..tapi dia beria2 nak bwk jmpa family dia...so aku akur n terima sbb nanti dia kene hantar aku blik umah....huhuhu...sgan n malu gak sbb akk n adik dia ada...x apa la,sbb dia pun dah bgthu family dia aku bru blik kursus kayak.....aku g umah dia kjap je..lps solat magrib dia n ayah dia hantar aku blik.....dah la pnt n rimas smua nie....dia pun jmpa ayah aku dia rumah n fisrt dia dtg umahku......dia snggup bli kate untuk aku sbb dia x nak aku penat g kolej n berpanas...aku hargai pengorbanan dia tu.....

             lepas habis kolej,byk dugaan aku harungai bersama dia....dia memahami ku tapi aku x memahami drinye...tu silap aku slama nie....time aku sdh n terima dugaan,dia penemanku n bg semangat untuk terima smua nie...allah nak uji aku time tu...byk kiteorg kongsi kegembiraan,kesedihan,kesusahan n kesenangan....dia  g latihan wataniah sbln di seremban...dia kata rindu aku n nak jmpa walaupun time tu dia leh kuar 2jam je...aku sggup ponteng keje n trn dkt seremban semata2 nak jmpa dia sbb dia kata dia rindu aku.....time tamat latihan tu,aku pun ponteng keje separuh hari nak g tgk dia tamat latihan..dia pun mengharap aku g tgk dia....aku pun g la....seronok dia dah tamat...gelap muka dia....dri riak muka,dia seronok sbb dah hbis.....dia ubah aku jdi wanita solehah n bertaqwa...dia byk bimbing aku slama nie....dia mengajar aku kehidupan yg sebenar.....byk aku x pernah mkn (pelik),dia ajar mkn..so skrg aku suka mkn pelik2 tu....apapun aku seronok hdp dgn dia....lect ckp kitaorg nie psgan yg plig romantik dkt kolej...kelakar rasanye...dimana ada aku,dsitu ada dia...hehehehh....

             semua tu dah hancur berkecai....biar la masa berlalu dgn cpt...n aku membawa hati yg lara d kuantan.....aku x nak pkir smua nie lg...biar aku dgn kdpan aku...biar la ku sendirian...dia pun gembira dgn kdpn dia dgn perempuan idamannye....mgkin aku bkn terbaik untuk dia....lgpun aku sdr,aku bkn setaraf dgn keluarganya.....n dah x ctik....family aku dah thu n terkejut...x sangka ia berlaku....family aku just sport aku dri belakang untuk trs kehidpn seorg dri nie...kan sblm nie berdua je...ruapa nye aku x sekuat n setabah mene pun......skrg aku just pkir hargai dri nie n mencapai segala impianku....aku mls nak cri pengganti bt masa skrg just kwn2 bleh la....aku perlu berhati2 apabila cri pengganti...biar la allah yg menentu apa yg terbaik untuk aku....hargai apa yg kite ada sblm ia meninggalkan kite bt selama2nye....nak menyesal pun dah x guna lg....ingat tu...hatiku dah tertutup insan bernama lelaki....biarlah allah yg membuka hati nie dgn insan yg terpilih n terbaik untuk hdpku ddunia n akhirat.....

'YA ALLAH TEMUILAH AKU DGN SESEORG YG BLEH BIMBING AKU DIDUNIA N AKHIRAT,SOLEH,BERIMAN,BERILMU N MENDAPAT KEBERKATAN DARIMU.....JDILAH AKU INSAN YG SOLEHAH,BERILMU,BERIMAN N BERTAQWA DGNMU..... '



Tiada ulasan:

Catat Ulasan