Isnin, 9 Mei 2011

~~Menunaikan Umrah~~

Pada thun lepas, 31/05/2010 hingga 14/06/2010 aku menunaikan umrah bersama keluarga...emak kata nak bwk anak yg bujang dlu....yg dah kwin ddk diam dkt malaysia....seronok n bersyukur dpt menunaikan umrah....time tu aku keje,so ambk cti cpt2....x sabar nak g mekah....allah telah menjemput aku g sana g duit emak n ayah aku...hehhehehe...nanti dah keje,nak g lg la....hehehhehe...sblm aku berangkat,aku dmam trk gak la...mengigil...pg tu,aku g klinik...doktor srh ambk darah,tapi x smpt nak g...sbb kene ada dkt klia 3jam sblm berangkat.....so aku x g ambk darah...time tu popolar dmam denggi...so doktor takut la....tapi aku pasrah n berdoa kpda allah,sgala urusan hambamu nie berjalan lancr....sblm tu,aku kene minum air soya n air kosong byk...tkt imegrasin check n x lepas.....alhamdulillah sgala urusan berjalan lancar.....ketika aku berada di dalam kapal terbang,rasa tkut n gembira dpt gak naik kapal terbang....aku naik kapal terbang arab saudi....ramai la jgk penumpang...time kapal terbang trn dkt Qatar,aku muntah-muntah...sgala aku mkn,kluar smua....tapi aku x la trn dkt Qatar...jauh lg perjalanan....time kapal terbang naik nak trskan perjalanan ke madinah,aku muntah lg...biasa la bdn x chat.....akhirnye aku smpai di madinah kul 10 mlm masa di sana....aku muntah lg...bdn x larat gile nak jln...apabila aku memijak kaki di madinah,aku bersyukur kerana dpt gak tgk bumi allah nie bertapa cntiknye...sgala beralatan yg canggih...sblam aku nak naik bus,kene check dlu smua brg n pasport oleh imagresin disana...seram gak la jgk,senjata kiri kanan.....mcm nie keadaan time negara islam dijajah oleh kristian....aku berada di madinah 4 hari 3 mlm je....dlam jangka masa yg pendek,x ckp aku nak melihat bumi islam nie....



belakang aku nie(kubah hijau) adalah makam nabi s.a.w...
 nie mkm nabi s.w.t

selepas 4hri aku berada di madinah,aku bergerak g mekah pulak...terasa rindu dgn nabi....bile la bleh berjmpa nabi lg...insyallah klur ada rezeki lbh,aku akan dtg jua.....sdh gak tggalkan madinah...byk kenangan disni...

nie keadaan di mekah semasa menunaikan solat jumaat....ramai gile...
 tiang doa yg paling mabrur untuk jodoh...smga doaku diterima n ditunaikan untuk peneman hdp aku didunia n akhirat...............

aku kutip sisa maknan burung untuk perempuan yg susah nak pregnant (ikhtiar)
emak n ayahku..terima ksh bwk anakmu nie ke tanah suci...





 bangunan pencakar langit di sekeliling mekah....


Yg sdh,aku smbut hari lahir ku di mekah.....apapun x apa la...dpt pengalaman berada di ngera org...
alhamdulillah,aku selamat smpai di malaysia.....pening kepala...
"YA ALLAH KLUR ADA REZEKI LEBH HAMBAMU NIE INGAT MELIHAT KEKUASAANMU NIE LG....MURAH REZEKI N PJGKAN UMUR HAMBU NIE SUPAYA HAMBAMU NIE LEH JEJAK KAKI DISANA LG...AMIN3X"








Tiada ulasan:

Catat Ulasan